Mitt liv i Luleå!

"Never give up"

Sociala medier

Kategori: Allmänt

Jag har börjat ledsna skarpt på sociala medier. Jag använder både Facebook och Instagram flera gånger per dag och vid varje användning slås jag av hur galet det är. Endera är det statusuppdateringar om hur bra jag är, hur mycket jag städat/tvättat eller hur duktig jag är på att träna. Eller så är det uppdateringar där man klagar/dömer ut någon i kryptiska meningar. Varför? Är jag irriterad/arg/ledsen på någon så uttrycker jag väl det direkt till personen i fråga och inte via kryptiska meningar på internet där man på något vis vill fånga uppmärksamhet från folk. Jag säger inte att jag föregår med gott exempel alla gånger, men när jag ser personer som uppdaterar om att de varit upp och kissat på natten eller liknande funderar jag verkligen på vart vi är på väg. Oftast är det också från samma personer dessa uppdateringar kommer, och jag vet att jag har val, jag kan välja att sluta använda mig av sociala medier helt, "blockera"/svsluta dessa personer eller helt enkelt sluta bry mig. Att sluta använda sociala medier helt vill jag inte. När man som jag flyttat till annan ort är det ganska roligt att kunna hänga med i vad som händer hemma och hålla sig uppdaterad och så. 
 
Vet inte vart jag ville komma med detta inlägg egentligen, mer än att jag funderar på hur folk tänker innan de uppdaterar. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: