Mitt liv i Luleå!

"Never give up"

Påsken

Kategori: Allmänt

 
 
Nu är snart påsken slut och jag har för första gången på flera år firat påsk på riktigt. Med "på riktigt" menar jag att  jag varit ledig hela påsken. Tidigare år har jag alltid jobbat någon/några dagar eller hela påsken. Det har varit så skönt att bara fått ta det lugnt och njuta av det fina vårvädret. Idag tog vi skotern och åkte en sväng för att grilla lite korv. Det har känts som Påskarna då jag var barn då vi alltid åkte till fjällen över Påsk och åkte skoter och fiskade. 
 
Det negativa med jobb inom handeln är ju just detta, att man inte får vara ledig vid högtider och liknande. Jag känner verkligen att jag gjort rätt som valt att börja studera och senare söka jobb som har förmånen att slippa att jobba kväll, helg och storhelger. Det ger så mycket att få vara ledig dessa dagar.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: