Mitt liv i Luleå!

"Never give up"

Tiden går fort

Kategori: Allmänt

Den fantastiska utsikten i hamnen denna kväll!
 
Tiden går fort när man har roligt heter det så fint, och det gör det verkligen. För tre helger sedan firade vi ett år tillsammans och det gjorde vi med en jättemysig kväll på stan.
 
Vi började med att gå på Allstar för att ta varsin drink och spela lite biljard. 
 
Jag "in action"!
 
Björn!
 
Jag
 
Björn
 
Efter Allstar och biljardspelandet tog vi en promenad ner till Kulturens hus där vi skulle avnjuta en fantastiskt middag. På vägen ner ser vi den fantastiska solnedgången vid hamninloppet. Var längesedan jag såg något så fantastiskt vackert. Det var som ett vykort.
Var nästan tvungen att nypa mig i armen för att förstå att det verkligen var sant
 
Hamnen
 
Efter att ha upplevt denna fantastiska solnedgång så var det dags att knata mot Kulturens hus och middag. Middagen var fantastisk god och vi blev så mätta att vi bara orkade för- och efterrätt. Till förrätt åt vi pilgrimsmusslor och en risotto och till huvudrätt oxfilé med potatisgratäng. Jag har endast ätit pilgrimsmusslor ett par gånger tidigare så detta var verkligen något fantastiskt.
 
Pilgrimsmusslorna på en bädd av risotto
 
Björn
 
Efter middagen var vi på "The Umbilical Brothers", som också var på kulturens hus.

 

 
 
I väntan på bussen på vägen hem tog vi en sväng förbi Harrys för att ta en drink. Vad ska jag säga, är nog ingenting jag kommer gå tillbaka till. Väldigt speciella människor som besökte detta ställe. När vi kommer inåt i lokalen finner vi en kille ensam vid ett bord. Vi frågade om det gick bra om vi slog oss ner där en stund medan vi drack upp våra drinkar, och det gick givetvis bra. Denna kille gav mig ett glatt skratt, där satt han en lördagkväll med en öl och löste korsord i en korsordstidning. På en krog/pub. Har aldrig upplevt detta tidigare, att en gäst på krogen tar med sig kordordstidningen. 
 
Kvällen var mycket lyckad vi hade det jättetrevligt!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: