Mitt liv i Luleå!

"Never give up"

Tillbaka i Luleå

Kategori: Allmänt

Igår flög jag tillbaka till Luleå då våra föreläsningar drog igång igen. Vi startar nu två nya kurser, en i Tillämpad Makro och en som heter Modeller för intern styrning. Jag som gillar de ekonomiska kurserna längtar ju verkligen tills allt drar igång på riktigt nu. Den tillämpade makron känns väl inte fullt lika kul, men får kompensera upp det med att jag faktiskt har en rolig kurs. Det känns lite lättare också nu när det är de sista kurserna innan sommarlovet. Det känns verkligen nära nu, även om det är två månader kvar. Veckorna går ju så himla fort när man pluggar så snart är vi där och jag får komma hem igen. Äntligen får jag njuta av en sommar ute på "landet" och inte instängd i en lägenhet mitt i stan. Det är verkligen något jag saknat med att bo i lägenhet, närheten till att vara ute. 
 
Har bestämt mig nu för att jag skall gå på morgonpromenader innan frukost de dagar jag inte har skola som börjar klockan åtta. Så imorse klev jag upp strax efter sju och gick en promenad på 4 km. När jag kom hem åt jag frukost, havregrynsgröt. Känner att det är dags att lägga i en växel nu om jag skall försöka få fram den där midjan som jag vet gömmer sig under allt. Det är något jag börjat uppskatta, att jag får en midja när jag väl går ner de där extra kilona och att jag har en rumpa. När jag var yngre tyckte jag inte alls om min rumpa och att den syntes, men nu har jag börjat uppskatta den. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: