Mitt liv i Luleå!

"Never give up"

Packar ryggsäcken

Kategori: Allmänt

Varje dag packar jag min "ryggsäck" för framtiden. Jag har ett mål med min utbildning och vart jag vill nå. Varje dag blir jag bara mer och mer motiverad till att nå dit. Saker händer på vägen och vägen är inte alltid rak. Visst att det är jobbigt när problem uppstår, men då packar jag bara ner dem i ryggsäcken för att sedan plocka fram dem och göra det hela på ett helt annat sätt. Jag börjar nu inse att en krokig väg kanske är bättre än en rak väg. Hur skulle min ryggsäck se ut om det bara är positiva erfarenheter packad i den? Jag skulle då bara kunna referera till det goda och har inget att ta lärdom av. En krokig väg har gjort mig starkare, jag vet vad jag vill och kan. Jag vet mina rättigheter och möter mitt motstånd. Så länge jag tror på mig själv vet jag att jag kommer gå långt. Det är när man börjar vackla och tveka på sig själv man kan köra i diket på riktigt, men jag ska hålla mig på vägen och slutligen nå mitt mål!
 
Mitt råd är ta tillvara på dina och andras misslyckanden och packa ner dem i din ryggsäck för att sedan referera och ta lärdom till dessa när du sedan börjar packa upp din ryggsäck!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: